donderdag 5 mei 2011

Hoe oud?

Tja, hoe oud ben je eigenlijk? Oké, mijn geboortejaar zegt me dat ik nu 21 ben. Maar voel ik mij dat ook, gedraag ik mij ook zo en straal ik het bovendien ook uit?

Ik begon erover te denken nadat ik twee heel verschillende reacties kreeg. Stef, een goede 'ski vriend', schatte mij - net als vele anderen - een jaar of 25. Maar zijn dochter (zelf 12) dacht juist dat ik pas 17 was!

Eerlijk gezegd vat ik het allebei op als een compliment. Ik voel me het ene moment dan ook 25, klaar om zelf kindjes te krijgen. Terwijl ik het andere moment besef dat ik nog heel erg moet, maar ook wil, genieten van mijn 'jonge jaren'...

Ach ja, dan laat mij dus toch nog maar gewoon even 21 zijn.

2 opmerkingen:

sov_sab zei

Je kunt ingeschat worden als ouder of jonger, maar er is nog altijd de biologische klok die zegt waar je aan toe bent.

Dirk De Laet zei

beste wensen voor 2012